Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

/Τα 5 καλύτερα βιβλία για το 2023/

 



            Η δική μου, αγαπημένη 5άδα για το 2023📚 



Λίγο πριν το 2023 μάς αποχαιρετήσει και υποδεχτούμε το νέο έτος, οι βιβλιοφάγοι κάνουν τον δικό τους απολογισμό.

Πόσα βιβλία καταφέραμε να διαβάσουμε;

Ποια βιβλία μάς κέρδισαν και ποια μας απογοήτευσαν;

Ποια θα διαβάσουμε οπωσδήποτε το 2024;

Φυσικά, δεν αποτέλεσα εξαίρεση στον κανόνα και έφτιαξα και εγώ τις δικές μου λίστες. Μαζί σας όμως, θα μοιραστώ μόνο την αγαπημένη μου! Συγκεκριμένα, τα ΠΕΝΤΕ καλύτερα βιβλία που διάβασα φέτος το 2023, και τολμώ να πω πως, αν και συνολικά διάβασα 65 βιβλία, η επιλογή των πέντε αγαπημένων βιβλίων δεν ήταν καθόλου δύσκολη.

ΠΕΝΤΕ μοναδικά βιβλία που μου έκλεψαν την καρδιά 

ΠΕΝΤΕ ξεχωριστά βιβλία που προτείνω σε όλους, αλλά για διαφορετικό λόγο το καθένα. 

ΠΕΝΤΕ ιδιαίτερα βιβλία που με δίδαξαν και με έκαναν καλύτερη και ως άνθρωπο... αλλά και ως δημιουργό.


Ξεκινάμε αντιστρόφως!!! 



5️⃣



                          
                       Ο ΨΑΡΑΣ (Τζον Λάνγκαν)

Εκδόσεις: Αίολος


Ο ψαράς ήταν από τα τελευταία μυθιστορήματα που ολοκλήρωσα το 2023 και κυριολεκτικά 'έκλεψε' μια θέση στην αγαπημένη μου πεντάδα, αφού πριν το διαβάσω, είχα επιλέξει άλλο ανάγνωσμα.
Γιατί το κατάφερε αυτό; 
Το κατάφερε γιατί είναι ένα αυθεντικό βιβλίο τρόμου! Ξέρεις, από εκείνα με τη ζοφερή ατμόσφαιρα, τους απόκοσμους χαρακτήρες, τα ερημικά τοπία και τις έντονες δυσωδίες.
Είναι ένα βιβλίο που συνδυάζει σύγχρονα στοιχεία με κλασικά, σε βάζει κυριολεκτικά στην καρδιά του τρόμου, έχοντας την αίσθηση πως και εσύ πρωταγωνιστείς σε αυτή την ιστορία. 

Tips: Πρόταση μόνο για αναγνώστες που αγαπούν τα θρίλερ
Αν το διαβάσεις πρωί, ίσως να μην τρομάξεις ιδιαίτερα, αν το διαβάσεις βράδυ, οι σκοτεινές εικόνες θα σε κυνηγούν μέχρι να αποκοιμηθείς.
Αν φοβάσαι το νερό, ετοιμάσου να μάθεις κολύμπι!






4️⃣



ΠΙΑΣΕ ΤΟ ΛΑΓΟ (Lana Bastasic)

Εκδόσεις: Gutenberg


Αυτό το βιβλίο είναι ένα αριστούργημα απ' όποια πλευρά κι αν το πιάσεις! Είναι από τα βιβλία που δεν μπορείς να βρεις κάποιο λάθος και κρατάς το μολύβι για να σημειώνεις τις καλύτερες παρομοιώσεις που έχεις συναντήσει ποτέ σε λογοτεχνικό βιβλίο. 

Το τέλος... ανατρεπτικό! 
Νομίζεις πως έχεις καταλάβει τα πάντα, μα ουσιαστικά τίποτα δεν έχεις καταλάβει μέχρι να διαβάσεις τον επίλογο, να πάθεις ένα τεράστιο ΣΟΚ κι ύστερα να το πιάσεις πάλι απ' την αρχή. 

Tips: Η γραφή της Lana είναι τόσο δεξιοτεχνική, που, αν ασχολείσαι με τη συγγραφή, πρέπει να σου πω πως επιβάλλεται να το αποκτήσεις... Η εμβάθυνση των χαρακτήρων και οι πανέξυπνες λεπτομέρειες κάνουν την όλη διαφορά. 
Μη βιαστείς να το κρίνεις, αν πρώτα δεν το ολοκληρώσεις. 
Το αγαπάς περισσότερο για τα μηνύματα που περνά, και όχι για την πλοκή του.





3️⃣



ΑΔΡΕΝΑΛΙΝΗ (Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς)

Εκδόσεις: Ψυχογιός



Αχ, αυτή η αυτοβιογραφία! Πόσο την αγάπησα, πόσο με σημάδεψε!
Και πριν βιαστείς να μου πεις ότι είμαι ποδοσφαιρόφιλη και φαν του Ίμπρα, και είναι λογικό να το αγάπησα, θα σου πω πως ο Ιμπραίμοβιτς δεν αποτελεί έμπνευση μόνο για εκείνους που κλοτσούν μια μπάλα ή τους αρέσει να παρακολουθούν το συγκεκριμένο άθλημα! ΟΧΙ!
Αποτελεί έμπνευση για κάθε δημιουργό που αναζητά το πείσμα του, τη χαμένη του δύναμη, τη θέληση, τον εγωισμό του, τον δρόμο του... αλλά μόνο τον δρόμο της κορυφής!
Ο Ιμπρα ξέρει ποιος είναι και τι έχει καταφέρει. Δεν περιμένει κανέναν να του το πει. 
Το βιβλίο αυτό άλλαξε τον τρόπο σκέψης μου. Με όπλισε με θάρρος και τόλμη...


Tips: Πολλές ποδοσφαιρικές αναφορές, μην περιμένεις ερωτικά ειδύλλια και οικογενειακά μυστικά





2️⃣



ΚΩΔΙΚΑΣ DA VINCI (…)

Εκδόσεις: Λιβάνης 




Ο κώδικας ντα βίντσι, προς το παρόν, είναι το εξυπνότερο βιβλίο που έχω διαβάσει. Δεν είναι μόνο η καλοστημένη πλοκή, οι δυνατοί χαρακτήρες, τα ιστορικά στοιχεία, οι πανέμορφες λεπτομέρειες… είναι ότι το βιβλίο μοιάζει με παζλ ! Και εμείς, ως αναγνώστες καλούμαστε να ενώσουμε τα κομμάτια, λύνοντας γρίφους καθόλου εύκολους, προκειμένου να μάθουμε τι στ’ αλήθεια συμβαίνει.

Tips: αν και ογκώδες βιβλίο, δεν παρατειρείται σε κανένα σημείο να κάνει κοιλιά. Για αυτό σε συμβουλεύω να το διαβάσεις νεράκι χωρίς διακοπές.
Το μόνο που του λείπει είναι το έντονο συναίσθημα… εστιάζει όμως στα υπόλοιπα! 
Κλείνοντας το, έμαθα να φτιάχνω έξυπνες πλοκές ! Σημείωσε το αυτό που σου λέω …




1️⃣





ΜΕΛΜΟΘ Ο ΠΕΡΙΠΛΑΝΩΜΕΝΟΣ (Charles Maturin)

Εκδόσεις: Gutenberg 



Και φτάσαμε στο καλύτερο βιβλίο (μετά τους Άθλιους) ! 
Εδώ μιλάμε για γνήσια λογοτεχνία. Για ένα συνονθύλευμα ειδών.
Στις σελίδες του θα βρεις τα πάντα!
Ρομαντισμό, Δράμα, περιπέτεια, μυστήριο, τρόμο, ερωτικούς δαίμονες, αληθινές ιστορίες. 

Ένα ταξίδι στη γοτθική λογοτεχνία, και όλα φαίνονται τόσο πρωτότυπα για την εποχή που γράφτηκαν, που μοιάζει σαν ψέμα το γεγονός αυτό.
Ιστορίες μέσα στις ιστορίες, έντονες προσωπικότητες, σκληρές σκηνές, τρόμος, κινηματογραφική γραφή, ο Maturin έχει γράψει ένα πραγματικό αριστούργημα, που παρά τον όγκο του (960 σελίδες) δε θες να το αφήσεις απ' τα χέρια σου! 

Ένα βιβλίο που σοκάρει, τρομάζει και συγκινεί. 
Οι σελίδες του σε κερδίζουν, γίνεσαι ένα μαζί του, σε αιχμαλωτίζει. 

Τον Μέλμοθ τον ερωτεύεσαι … ειδάλλως, δεν αξίζει να διαβαστεί!

Tips; Κανένα! 
Απλά διάβασε το!






Αυτή ήταν η αγαπημένη μου 5αδα για το 2023.
Εύχομαι η νέα χρόνια να φέρει ακόμα πιο δυνατές, αναγνωστικές εμπειρίες, που να μας σοκάρουν 😍

Καλή χρόνια σε όλους !

Υγεία , αγάπη και ευλογία. 

Και μην ξεχνάς… για τα όνειρά σου να πολεμάς 🫶💫


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

/Κάτι για αρχή/

Καλώς ήρθες στο επίσημο site μου :-)  Είμαι η Μαρία Τσαβαλά, και ο σκοπός που δημιούργησα αυτό το blog είναι για να έχουμε μια πιο άμεση και ουσιαστική επικοινωνία . Να μοιράζομαι μαζί σου, τα συγγραφικά μου νέα, διηγήματα, άρθρα, προτάσεις βιβλίων, tips συγγραφικά και ό,τι άλλο έχει να κάνει με τον λογοτεχνικό κόσμο. Πριν από αυτό όμως, επίτρεψε μου να σου συστηθώ. Κατάγομαι απ τη Βόνιτσα και το γραφικό Ρέθυμνο! Τον δεύτερο τόπο τον αγαπώ περισσότερο για να είμαι ειλικρινής, αφού εκεί γεννήθηκα, έζησα κάποια χρόνια και συνεχίζω μέχρι και σήμερα να πηγαίνω, στις μεγάλες γιορτές και να τις ζω οικογενειακά. Πλέον, μένω μόνιμα στην Αθήνα, μαζί με τον άντρα μου και τον γιο μου.  Όσο για τη συγγραφή… Αχ! Αυτό το μικρόβιο μπήκε στο αίμα μου πριν κάποια χρόνια (πριν 10 περίπου) και όχι μόνο δε χάθηκε ποτέ, αντιθέτως, κάθε μέρα αβγατίζει μέσα μου, κάθε μέρα την αγαπώ περισσότερο, κάθε μέρα γίνεται αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μου.  Όλα ξεκίνησαν με το Ακατέργαστο διαμάντι. Ήταν η πρώτη συγγραφ

/Μέσα από τις λέξεις/

                                                        Πηγή φωτογραφίας: Pinterest Πριν ξεκινήσουμε αυτό το λογοτεχνικό ταξίδι στις διάφορες στήλες του, θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας, τα συναισθήματά μου για τη συγγραφή. Ένα κείμενο προσωπικό, με το οποίο θεωρώ πως (και εσείς, οι ομότεχνοι) θα ταυτιστείτε και θα πιστέψετε πως δεν υπηρετώ μόνο τα δικά μου θέλω, αλλά και τη φωνή της δική σας καρδιάς. Ένα κείμενο αποκαλυπτικό, για όσα μου συμβαίνουν πριν πιάσω την πένα, εν δράση, και αφότου την τοποθετήσω πίσω στη θέση της. Θέλω να σας μιλήσω για αυτό που νιώθω να με κατακλύζει γράφοντας, για αυτά που σκέφτομαι σαν ξυπνώ και αφότου κοιμηθώ. Τι είναι αυτό λοιπόν που μου προσφέρει η συγγραφή;! Τι σημαίνει για μένα (και για σένα φαντάζομαι) το να εκφραζόμαστε μέσα από τις λέξεις; Ποιος είναι ο λόγος που με κρατάει εδώ.                                                                 💟 ☪️ 💟 ☪️ Μία από τις πιο συχνές ερωτήσεις που δέχεται ένας δημιουργός ιστοριών, είναι η παρακάτω:  Γιατί γρ