Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

/Συγγραφικά tips με την Ευγενία Νιφόρα

 




Νέα στήλη: Συγγραφικά tips! 


Με χαρά σάς παρουσιάζω τη νέα στήλη στο blog, με τίτλο Συγγραφικά tips!
Κάθε μήνα, αγαπημένοι συγγραφείς θα μας παραθέτουν τους δικούς τους, σημαντικούς κανόνες στη συγγραφή.
Τα δικά τους μυστικά, για ένα προσεγμένο και σωστά δεμένο κείμενο. 
Είμαι σίγουρη πως, από άνθρωπο σε άνθρωπο, από συγγραφέα σε συγγραφέα ο τρόπος διαφέρει
και αυτό το ταξίδι θα φανεί ενδιαφέρον και σε εσένα που δε γράφεις,
 αλλά φυσικά, και σε εσένα που γράφεις.

Την αρχή, λοιπόν, την κάνει η υπέροχη και ταλαντούχα, Ευγενία Νιφόρα! 
Ένα κορίτσι που κοπιάζει καθημερινά για τα όνειρά του,
Μια νεαρή συγγραφέας που έμαθε από νωρίς να δουλεύει
με επαγγελματισμό/ προγραμματισμό και στόχο.
Μια νέα συγγραφέας που μπήκε δυναμικά στον κόσμο της λογοτεχνίας, συγκεκριμένα 
με το best seller «Σαν πέφτει η αυλαία» που κυκλοφορεί από τις Πρότυπες Εκδόσεις Πηγή.

Φτάνει όμως... Μη σας τα πω κι όλα τώρα!🫠
Στο τέλος του άρθρου, μπορείς να γνωρίσεις τη συγγραφέα διαβάζοντας το βιογραφικό της σημείωμα ή ακολουθώντας την στα σοσιαλ μίντια.
Είμαι σίγουρη πως θα βρεις πολύ ενδιαφέρον το συνολικό της έργο.


Ξεκινάμε🛎️









4+1 Μυστικά Συγγραφής


1. Σχεδιάγραμμα 

Από τις πρώτες μου απόπειρες να γράψω κάτι, σκεφτόμουν την ραχοκοκαλιά του. Τι την απαρτίζει, τι πρέπει να διώξω, τι είναι χρήσιμο και ποιο κομμάτι πρέπει να αποκαλυφθεί πρώτο. Αποτελεί ένα, προσωπικά, πολύ χρήσιμο τρόπο ναμην χάσω ούτε όσα έχω σκεφτεί (που αρκετές φορές είναι παραπάνω από όσα καταφέρνουν να μπουν στην ιστορία) ούτε την συνοχή με όσα έχω ήδη χτίσει. Το πρώτο κομμάτι μετά την έρευνα χρειάζεται εμένα και το μπλοκάκι μου να σχεδιάζουμε τον σκελετό της πλοκής μας χωρίς καμία λεπτομέρεια. Έπειτα, και με την ανάγνωση, μικρές λεπτομέρειες ξεπηδούν και καταγράφονται. Αφού έχει ολοκληρωθεί στο περίπου η ιστορία, το πληκτρολόγιο γίνεται προέκταση του χεριού μου. Μην θαρρείς πως δεν αλλάζουν τα γεγραμμένα μου. Οι ήρωες έχουν δική τους ζωή κι αυτή ορίζει πολλές φορές τι θα συμβεί. Το σχεδιάγραμμα όμως θα είναι εκεί να σε ακολουθήσει σε όποιο δρόμο κι αν οδηγηθείς με συνέπεια.


2. Τήρηση Χωροχρόνου

Ένα από τα πιο κρίσιμα κομμάτια της συγγραφής μιας ιστορίας αποτελεί η τήρηση του χωροχρόνου. Είναι σύνηθες να ξεκινάει κανείς την διαδικασία συγγραφής χωρίς να έχει ορίσει στο μυαλό τον τόπο και τον χρόνο. Συνεπώς, στην συνέχεια να υπάρξει αντίκρουση για το ποια τοποθεσία ή χρονολογία ισχύει. Καλό είναι να το έχουμε ήδη προαποφασίσει καθώς και ερευνήσει συνήθειες, έθιμα, συμπεριφορές, τάσεις της εποχής. Αυτό μεταφράζεται ως μια πρώτη επαφή με την έρευνα ώστε το αποτέλεσμα μας να είναι όχι μόνο πειστικό αλλά και ρεαλιστικό ως προς τα γεγονότα της εποχής, την προϊστορία της χώρας ή τόπου. Προσωπικό παράδειγμα αποτελεί το πρωτόλειο μυθιστόρημά μου ονόματι Σαν πέφτει η Αυλαία, το οποίο διαδραματίζεται στην Νέα Υόρκη της δεκαετίας του 1990. Βάσει αυτού του φόντου, χρειάστηκε σκιαγράφηση της τοποθεσίας, του χρόνου, του τόπου δράσης των ηρώων, εν προκειμένω το θέατρο Hayesαλλά και της τεχνολογίας της εποχής. 


3. Ουσιώδεις Λεπτομέρειες

Αυτές ξεπηδούν φυσικά και οργανικά. Δεν βεβιάζονται ούτε γεννιούνται από τη πρώτη κιόλας απόπειρα για το σκελετό της ιστορίας μας. Η φαντασία χαρακτηρίζεται ως άπλετη και αχανής σκοπίμως αφού σαν μηχανή παραγωγής ιδεών δεν ξεκουράζεται ποτέ. Μια μυρωδιά, μια συζήτηση, ένας οξύς ήχος ή ακόμη η λαχτάρα να δοκιμάσετε κάτι στέκονται ικανά να μετουσιωθούν σε λεπτομέρειες που θα θελήσετε να μοιραστείτε με τους ήρωές σας. Αφεθείτε σε αυτό το ταξίδι με προσοχή. Μην υπερφορτώσετε με χαρακτηριστικά τον ήρωα για τον απλούστατο λόγο ότι κατά πάσα πιθανότητα, θα τα ξεχάσετε και θα σπάσετε τη συνοχή παρακάτω. Ένα καλό tip είναι να καταγράφετε είτε με σχόλια στο word είτε στο τετράδιο σας λεπτομέρειες κομβικές και χρήσιμες ώστε να ανατρέχετε γρήγορα όποτε χρειαστεί.


4. Αγάπησε τον Ήρωα ως σεαυτόν

Από τον πρωταγωνιστή έως εκείνον που εμφανίζεται μονάχα μία φορά, δεθείτε μαζί τους. Αφήστε τους να μετατραπούν σε κομμάτι της σάρκας σας. Ανακαλύψτε τις κινήσεις τους σαν δικές σας. Δείτε τον κόσμο όπως αναδύεται μέσα από τα μάτια τους χωρίς να στρογγυλεύεται τις γωνίες υπέρ ή κατά τους. Ακόμη κι εκείνον που αντιπαθείτε, ο κακός της ιστορίας, πάρτε το νήμα του και αφήστε το να ξεδιαλυθεί. Μόνο τότε θα έχετε πετύχει την ταύτιση μαζί τους και την ρεαλιστική απεικόνισή τους. Εργαλεία απόλυτα χρήσιμα αν θέλετε να καθηλώσετε τον αναγνώστη. Δείτε το σαν μια μεγάλη θεατρική παράσταση που οι ηθοποιοί μπαίνουν στο πετσί του ρόλου είτε συμπαθούν είτε αντιπαθούν τον χαρακτήρα που υποδύονται. Έτσι κι εσείς.


5. Ανατροπές

Τις αγαπάμε το δίχως άλλο, όχι μόνο ως αναγνώστες αλλά και ως συγγραφείς. Απαιτούν, όμως, προσοχή και μέτρο. Μια πολύ καλή ανατροπή χρειάζεται ένα καλά προετοιμασμένο έδαφος, ειδάλλως ίσως και να πέσεις σε αυτοαναιρέσεις. Δοκίμασε να σε ξαφνιάσεις με αυτό που σκέφτηκες κι ύστερα να βρεις τον κατάλληλο δρόμο να υποδείξεις και στον αναγνώστη σου. Μην του δώσεις μασημένη τροφή αλλά ούτε και κανένα στοιχείο. Μπορείς, ακόμη, να παίξεις με τις αισθήσεις του προκειμένου να ξεπηδήσει αυτή η ανατροπή από το χαρτί στο χώρο του.

 







Βιογραφικό Σημείωμα 

Η Ευγενία Νιφόρα γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Πάτρα. Σπούδασε στο Τμήμα Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου μέσω του οποίου ανακάλυψε τη κλίση της στις πολιτικές επιστήμες, ενώ η πρακτική της άσκηση πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Εξωτερικών. Η ενασχόλησή της με τη συγγραφή ταυτίζεται με τις πρώτες μνήμες της αφού στίχοι και ιστορίες είχαν ήδη γραφτεί από τη παιδική της ηλικία. Το 2020 απέσπασε Τιμητική Διάκριση στον 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πεζογραφίας των Εκδόσεων Κέφαλος για το μυθιστόρημά της «Στ’ αγκάθια μιας ξεχασμένης νιότης». Σήμερα, ασκεί επαγγελματικά τη μετάφραση θεωρώντας την ένα έμπρακτο κανάλι επικοινωνίας μεταξύ των λαών. Από τις Πρότυπες Εκδόσεις Πηγή κυκλοφορεί επίσης το μυθιστόρημά της Σαν πέφτει η Αυλαία.





ΘΑ ΤΟ ΒΡΕΙΣ ΕΔΩ ➡️ 











Η φίλη μου, όπως διαπίστωσες τα είπε υπέροχα! 
Αν σου άρεσε αυτή η στήλη και τη βρήκες βοηθητική, μπορείς να μας αφήσεις ένα σχόλιο! 
Επίσης, αν σε ενδιαφέρει να στείλεις και εσύ τη δίκη σου πρόταση,
επικοινώνησε μαζί μου μέσω instagram ή mail.


Μέχρι το επόμενο άρθρο,
(λογικά μέσα Δεκέμβρη)
Σας χαιρετώ και σας φιλώ😘 


Φιλικά,
Τσαβαλά Μαρία

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

/Κάτι για αρχή/

Καλώς ήρθες στο επίσημο site μου :-)  Είμαι η Μαρία Τσαβαλά, και ο σκοπός που δημιούργησα αυτό το blog είναι για να έχουμε μια πιο άμεση και ουσιαστική επικοινωνία . Να μοιράζομαι μαζί σου, τα συγγραφικά μου νέα, διηγήματα, άρθρα, προτάσεις βιβλίων, tips συγγραφικά και ό,τι άλλο έχει να κάνει με τον λογοτεχνικό κόσμο. Πριν από αυτό όμως, επίτρεψε μου να σου συστηθώ. Κατάγομαι απ τη Βόνιτσα και το γραφικό Ρέθυμνο! Τον δεύτερο τόπο τον αγαπώ περισσότερο για να είμαι ειλικρινής, αφού εκεί γεννήθηκα, έζησα κάποια χρόνια και συνεχίζω μέχρι και σήμερα να πηγαίνω, στις μεγάλες γιορτές και να τις ζω οικογενειακά. Πλέον, μένω μόνιμα στην Αθήνα, μαζί με τον άντρα μου και τον γιο μου.  Όσο για τη συγγραφή… Αχ! Αυτό το μικρόβιο μπήκε στο αίμα μου πριν κάποια χρόνια (πριν 10 περίπου) και όχι μόνο δε χάθηκε ποτέ, αντιθέτως, κάθε μέρα αβγατίζει μέσα μου, κάθε μέρα την αγαπώ περισσότερο, κάθε μέρα γίνεται αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μου.  Όλα ξεκίνησαν με το Ακατέργαστο διαμάντι. Ήταν η πρώτη συγγραφ

/Τα 5 καλύτερα βιβλία για το 2023/

               Η δική μου, αγαπημένη 5άδα για το 2023 📚  Λίγο πριν το 2023 μάς αποχαιρετήσει και υποδεχτούμε το νέο έτος, οι βιβλιοφάγοι κάνουν τον δικό τους απολογισμό. Πόσα βιβλία καταφέραμε να διαβάσουμε; Ποια βιβλία μάς κέρδισαν και ποια μας απογοήτευσαν; Ποια θα διαβάσουμε οπωσδήποτε το 2024; Φυσικά, δεν αποτέλεσα εξαίρεση στον κανόνα και έφτιαξα και εγώ τις δικές μου λίστες. Μαζί σας όμως, θα μοιραστώ μόνο την αγαπημένη μου! Συγκεκριμένα, τα ΠΕΝΤΕ καλύτερα βιβλία που διάβασα φέτος το 2023, και τολμώ να πω πως, αν και συνολικά διάβασα 65 βιβλία, η επιλογή των πέντε αγαπημένων βιβλίων δεν ήταν καθόλου δύσκολη. ΠΕΝΤΕ μοναδικά βιβλία που μου έκλεψαν την καρδιά  ΠΕΝΤΕ ξεχωριστά βιβλία που προτείνω σε όλους, αλλά για διαφορετικό λόγο το καθένα.  ΠΕΝΤΕ ιδιαίτερα βιβλία που με δίδαξαν και με έκαναν καλύτερη και ως άνθρωπο... αλλά και ως δημιουργό. Ξεκινάμε αντιστρόφως!!!  5️⃣                                                   Ο ΨΑΡΑΣ (Τζον Λάνγκαν) Εκδόσεις: Αίολος Ο ψαράς ήταν από τα τε

/Μέσα από τις λέξεις/

                                                        Πηγή φωτογραφίας: Pinterest Πριν ξεκινήσουμε αυτό το λογοτεχνικό ταξίδι στις διάφορες στήλες του, θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας, τα συναισθήματά μου για τη συγγραφή. Ένα κείμενο προσωπικό, με το οποίο θεωρώ πως (και εσείς, οι ομότεχνοι) θα ταυτιστείτε και θα πιστέψετε πως δεν υπηρετώ μόνο τα δικά μου θέλω, αλλά και τη φωνή της δική σας καρδιάς. Ένα κείμενο αποκαλυπτικό, για όσα μου συμβαίνουν πριν πιάσω την πένα, εν δράση, και αφότου την τοποθετήσω πίσω στη θέση της. Θέλω να σας μιλήσω για αυτό που νιώθω να με κατακλύζει γράφοντας, για αυτά που σκέφτομαι σαν ξυπνώ και αφότου κοιμηθώ. Τι είναι αυτό λοιπόν που μου προσφέρει η συγγραφή;! Τι σημαίνει για μένα (και για σένα φαντάζομαι) το να εκφραζόμαστε μέσα από τις λέξεις; Ποιος είναι ο λόγος που με κρατάει εδώ.                                                                 💟 ☪️ 💟 ☪️ Μία από τις πιο συχνές ερωτήσεις που δέχεται ένας δημιουργός ιστοριών, είναι η παρακάτω:  Γιατί γρ